Synpunkter och klagomål

LÄS MER

Här kan du lämna synpunkter

Har du synpunkter, beröm eller klagomål på kommunens service eller tjänster? Din återkoppling är viktig. 

Allmän handling

Vi påminner om att all post till kommunen är allmänna handlingar. Det innebär bland annat att allmänheten och massmedia har rätt att begära att få ta del av de synpunkter som du lämnar.

Du har möjlighet att lämna synpunkter anonymt, men för att du ska kunna få svar behöver vi ha dina kontaktuppgifter.

Vi strävar efter att du ska få svar inom tio dagar, men under semesterperioden kan det ta något längre tid.

Tänk på att du:

  • måste fylla i alla rutor som har en stjärna*, annars skickas inte din ansökan. Om du försöker skicka får du ett felmeddelande.
  • kommer att få ett bekräftelse här i e-tjänsten när du har skickat in din synpunkt. 
     
  • som har en felanmälan angående kommunens utemiljö, använd dig istället av e-tjänsten Felanmälan till kommunen så hamnar ditt ärende rätt.
  • Olägenhet/Klagomål utifrån miljölagstiftning, livsmedelslagstiftning med flera hanteras av Mullsjö och Habo kommuners gemensamma miljöförvaltning. Klagomålet kan gälla allt ifrån störande industriverksamhet till störande vedeldning, brister i bostaden eller en misstänkt matförgiftning. Till dessa ärenden kan du använda E-tjänsten: Anmälan om olägenhet/klagomål via Habo kommun. Mer information och andra kontaktvägar för Anmälan om olägenhet/klagomål

Så hanterar Mullsjö kommun dina personuppgifter

Den nya dataskyddsförordningen (GDPR) innebär bland annat ett större skydd för dina personuppgifter och rätten att radera eller begränsa andras tillgång till din data. Vi strävar efter en hög nivå av dataskydd för de personuppgifter som vi behandlar, i enlighet med lagen. Du kan läsa mer på sidan Hantering av personuppgifter.

Behandling av personuppgifter

Frågor om e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa