Synpunkter och klagomål
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du lämna synpunkter
Har du synpunkter, beröm eller klagomål på kommunens service eller tjänster? Din återkoppling är viktig.
Lämna ris eller ros som en synpunkt
Vi vill gärna ha återkoppling på hur du upplever vår verksamhet, till exempel skötsel av gator och grönytor. Det hjälper oss att utveckla och förbättra kommunens service och tjänster. Om du vill att vi ska kontakta dig behöver du fylla i dina kontaktuppgifter. Vill du inte ha återkoppling går det bra att vara anonym.
Allmän handling
Vi påminner om att all post till kommunen är allmänna handlingar. Det innebär bland annat att allmänheten och massmedia har rätt att begära att få ta del av de synpunkter som du lämnar.
Du har möjlighet att lämna synpunkter anonymt, men för att du ska kunna få svar behöver vi ha dina kontaktuppgifter.
Vi strävar efter att du ska få svar inom tio dagar, men under semesterperioden kan det ta något längre tid.
Tänk på att du:
- måste fylla i alla rutor som har en stjärna*, annars skickas inte din ansökan. Om du försöker skicka får du ett felmeddelande.
- kommer att få ett bekräftelse här i e-tjänsten när du har skickat in din synpunkt.
- som har en felanmälan angående kommunens utemiljö, använd dig istället av e-tjänsten Felanmälan till kommunen så hamnar ditt ärende rätt.
- Olägenhet/Klagomål utifrån miljölagstiftning, livsmedelslagstiftning med flera hanteras av Mullsjö och Habo kommuners gemensamma miljöförvaltning. Klagomålet kan gälla allt ifrån störande industriverksamhet till störande vedeldning, brister i bostaden eller en misstänkt matförgiftning. Till dessa ärenden kan du använda E-tjänsten: Anmälan om olägenhet/klagomål via Habo kommun. Mer information och andra kontaktvägar för Anmälan om olägenhet/klagomål
Så hanterar Mullsjö kommun dina personuppgifter
Den nya dataskyddsförordningen (GDPR) innebär bland annat ett större skydd för dina personuppgifter och rätten att radera eller begränsa andras tillgång till din data. Vi strävar efter en hög nivå av dataskydd för de personuppgifter som vi behandlar, i enlighet med lagen. Du kan läsa mer på sidan Hantering av personuppgifter.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Uppgifter tas bort vid inaktualitet
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Vill du läsa mer om överföring till tredje land eller automatiserat beslutfattande kan du göra det via Frågor och svar - Mullsjö kommun (mullsjo.se).
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (Lämna ett klagomål enligt GDPR | IMY) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Niclas Nordström, dataskyddsombud
stk-dataskyddsombud@jonkoping.se
Infocenter
infocenter@mullsjo.se
0392-14000